شناخت کامل انواع فرم صورت و ویژگی های هرکدام+عکس

 

انواع فرم صورت

 

اگه با اهمیت شناخت فرم بدن آشنا باشید، اهمیت شناخت فرم صورت هم به راحتی براتون روشن میشه. شناخت فرم صورت باعث میشه که بدونیم روی چه بخش هایی از صورتمون تاکید کنیم و رو چه بخش هایی نه. متوجه میشیم چه مدل مویی مناسب فرم صورت ما هست یا چه مدل گوشواره و عینکی برای فرم صورت ما بهتره. در این مقاله قصد داریم با انواع فرم صورت و ویژگی های هر فرم صورتی آشنا بشیم.

 

برای متوجه شدن دقیق فرم صورتمون میتونیم بخش هایی از صورتمون رو مثل طول کل صورت(از محل رویش مو تا چانه)،فاصله ی دو برجستگی گونه از هم، فاصله ی دو بخش برجسته ی پیشانی و در نهایت خط مورب از زیر لاله ی گوش تا چانه رو اندازه بگیریم و نسبتشون رو به هم بسنجیم. اما اگه انقدر نخوایم ریز و جزئی عمل کنیم و با دیدن هر فرم صورتی به راحتی تشخیص بدیم که چه فرم صورتی هست، میتونیم ویژگی های کلی هر فرم صورتی رو بشناسیم.

 

انواع فرم صورت

فرم صورت به 7 دسسته کلی تقسیم میشه:

  1. فرم صورت گرد

  2. فرم صورت مربع

  3. فرم صورت مستطیل

  4. فرم صورت بیضی

  5. فرم صورت الماسی(لوزی)

  6. فرم صورت قلب(مثلث وارونه)

  7. فرم صورت گلابی(مثلث)

در ادامه به توضیح جداگانه ی هر کدوم از این فرم صورت ها میپردازیم.

 

فرم صورت گرد

فرم صورت گرد، یک فرم صورت متعادل به حساب میاد. به این شکل که همه ی فواصل صورت، مثل فاصله ی برجستگی دو گونه با طول کل صورت برابری میکنه. چون این فرم صورت خیلی نرم و بدون زاویه هست با مدل موهایی با کات زاویه دار یا گوشواره های بلند هماهنگی خیلی خوبی داره.

فرم صورت گرد

فرم صورت مربع

فرم صورت مربع مثل فرم صورت دایره میمونه با این تفاوت که این فرم صورت زاویه دار تر هست. در نتیجه چون مثل فرم صورت دایره زاویه های نرمی نداره مدل موی های کرلی تر(Curly) بهتر جواب میدن. و البته گوشواره تون رو به نحوی انتخاب کنید که باعث تشدید زوایای صورتتون نشه.

فرم صورت مربع

 

فرم صورت مستطیل

فرم صورت مستطیل مثل فرم صورت مربع زاویه دار هست ولی کشیده تر از اونه. مدل موهای کوتاه تا گوش برای این فرم صورت فوق العاده هستن و باعث گردتر دیده شدن صورت میشن. برای انتخاب گوشواره، انتخاب فرم های گردی که خیلی بلند نباشن برای شما یک ترکیب زیبا میسازه.

شناخت انواع فرم صورت

 

فرم صورت بیضی

این فرم صورت ترکیبی از فرم صورت گرد با فرم صورت مستطیل هست. کشیدگی فرم صورت بیضی مثل مستطیل و زوایای نرم اون مثل فرم صورت گرد هست. در فرم صورت بیضی ما چانه و پیشانی کوچکتری نسبت به عرض گونه ها داریم. طبیعتا گوشواره هایی پیشنهاد میشن که بلند نباشن و دارای زوایای هندسی باشن تا این فرم صورت رو به تعادل برسونن. قطعا مدل موهای کوتاه کات دار برای این فرم صورت بسیار شیک میشن.

ویژگی انواع فرم صورت

 

فرم صورت الماس

فرم صورت الماس(لوزی) زاویه دارتر از فرم صورت بیضی هست. یعنی همونطور که در فرم صورت یبضی پیشانی و چانه ی باریکی داشتیم در این فرم صورت هم همین اتفاق میفته با این تفاوت که تیزتر و زاویه دارتر میشه. از طرفی افرادی که دارای فرم صورت الماسی هستند گونه های عریض و مشخصی دارن. از همین جمله میتونیم متوجه بشیم که نباید تاکید بیشتری رو گونه هامون داشته باشیم و مثلا از هایلایتر برای آرایش گونه ها استفاده نکنیم. برای انتخاب گوشواره، گوشواره هایی مناسب هستند که در قسمت بالایی(چون به گونه ها نزدیک است) باریک و هرچه به سمت پایین تر میروند پهن تر شوند.

ویژگی هر فرم صورت

 

فرم صورت قلب

در فرم صورت قلب(مثلث وارونه) ما با پیشانی ای پهن تر نسبت به چانه روبرو هستیم. این تفاوت مشهود است و افراد با این فرم صورت چانه های تیز و زاویه دار دارند. البته تفاوت کوچکی که میتونیم بین فرم صورت قلب با فرم صورت مثلث وارونه قائل بشیم، اینه که در فرم صورت قلب، کمی بالاتر از محدوده ی چانه با فرم عریض تری روبرو هستیم. این در حالی است که در فرم صورت مثلث وارونه این حالت وجود ندارد و این مسیر تا چانه با یک شیب یکدست طی میشود. برای به تعادل رساندن این فرم صورت بهتر است قسمت پایینی صورت را حجیم تر نشان دهیم. این کار را میتوانیم با استفاده از گوشواره هایی که در قسمت پایینی بزرگتر هستند انجام بدیم.

ویژگی فرم صورت قلب

 

فرم صورت گلابی

این فرم صورت که اسم دیگه ی اون مثلث هست برعکس فرم صورت قلب هست. ما در قسمت پایین صورت که چانه و بخش قابل توجهی از گونه رو شامل میشه با ابعاد عریض تری مواجه هستیم و هرچه به سمت بالا میرویم از این پهنا کاسته میشود. برعکس فرم صورت قلب، انتخاب گوشواره های ظریف و کشیده بهترین انتخاب برای این فرم صورت هستن.

تشخیص فرم صورت

تا اینجا ما سعی داشتیم با اطلاعات پایه در مورد انواع فرم صورت آشنا بشید. پیشنهاد ما به شما اینه که حتما با دقت به خودتون در آینه نگاه کنید و فرم صورتتون رو تشخیص بدید. در مقاله های بعد قصد داریم گوشواره ی مناسب هر فرم صورت رو بهتون معرفی کنیم.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش